İlçe Tapu Müdürlüğünün Görevleri
Bir Tapu Müdürü, iki personel olmak üzere toplam üç kişi ile hizmet vermekte olduğumuz Tonya Tapu Müdürlüğü’nde iş ve işlemler kalite standartları ölçüsünde yürütülmekte olup vatandaş memnuniyeti ön planda tutularak hizmet sunulmaktadır.. İlçemizde Karayolları, TEİAŞ,TEDAŞ,BOTAŞ gibi kurumların yapmış oldukları kamulaştırmalar,tarım desteklemeleri, satış ve intikal talepleri ve 2/B devirleri yoğun olan işlemlerdendir. Müdürlükte personel sayısının az olması nedeniyle, taleplerin karşılanmasında herbir personelimiz azami gayret gösterilmektedir.
Tapu müdürlüklerinde yapılan ve tescile esas olan işlemlerin yoğunluğu yevmiye sayısına göre değerlendirilmekte olup, 2016,2017,2018 yıllarında işlem sayısı gözle görülür şekilde artmış olup 2019 yılının görüntüsü itibarıyla işlem sayısının geçmiş yıllara göre artacağı tahmin edilmektedir.Yine müdürlüğümüzde yevmiyeli işlemlerin dışında vatandaş dilekçeleri,diğer kurumlarla ve özellikle mahkeme ve icra müdürlükleriyle yaptığımız cevaplı yazışmalar da heryıl artarak devam etmektedir.
Genel Müdürlüğümüzce yürütülmekte olan Tapu Kütüğü Entegrasyonu, Arşiv Ayıklama ve İmha İşlemleri,T.C. Kimlik bilgileri güncelleme işlemleri v.b. projelerimizle müdürlüğümüz kayıtlarının günümüz teknolojileri,diğer kurumdaki bilgilerle uyumlu hale getirilmesi amaçlanmakta olup, ayrıca kurumlararası yapılan protokoller ile müdürlüğümüzde kayıt altına aldığımız taşınmaz bilgileri, sorumlulukları oranında diğer kurumlarla paylaşılmakta ve böylece gereksiz yazışma,bilgi belge isteme gibi işlemlerle hem zaman hem de maddi kayıpların en aza indirilmesi amaçlanmaktadır.